Met het team van Vallei Auto Groep hebben we samen gewerkt aan de doorontwikkeling van strategie, het online platform met succesvolle migraties en inzicht in data.
Toen Vallei Auto Groep ons vroeg mee te pitchen eind 2018 hebben we heel kritisch gekeken naar de huidige automotive markt. Wat betekent de veranderende kijk op mobiliteit? Hoe belangrijk is de rol van een fysieke showroom nog? De rol van de importeur? Lastige vraagstukken en moeilijk om een goede strategie op te ontwikkelen. Daarom de focus op wat wel kan, sterker nog wat juist nu moet.
In de automotive-wereld gaan de ontwikkelingen sneller dan het licht. Je website is je nieuwe showroom. En hoe kijk je überhaupt naar mobiliteit? Samen met Vallei Auto Groep (VAG) schakelden we een versnelling hoger met een geheel vernieuwde merkstrategie en -positionering en dito website. Met mooie resultaten. Om er maar wat cijfers tegenaan te gooien: VAG’s online bereik ging met ruim 35% omhoog en van de klanten die een Audi zochten kwam bijna 50% bij VAG terecht.
Vallei Auto Groep heeft robuust datamodel voor GA4 gekregen. Met veel verkeer en minstens zoveel datapunten is overzicht belangrijk. Bedrijfsdoelstellingen zijn volledig doorvertaald in KPI’s die inzichtelijk zijn gemaakt in custom dashboards.
De goed converterende website is heel eenvoudig te beheren en heeft koppelingen met diverse systemen zoals Hexon, Lef en Japie. Ook hebben we samen met het team van Vallei Auto Groep succesvolle website-migraties afgerond.