Om op te vallen in de stroom van informatie kun je niet anders dan jezelf zijn. Content is daarin alles: je laat zien en horen waarvoor je staat, je geeft je bezoekers waardevolle informatie en je levert bewijslast om je expertise mee te onderbouwen. Plus: goede content ondersteunt je online vindbaarheid. Contentmarketing is dan ook een belangrijke pijler binnen je marketingplan.
Onze content marketeers helpen je consistent en gericht content te maken waarmee je je doelen haalt. Dat begint met een scherpe strategie, gebaseerd op wie je ideale klant is en hoe jij diens probleem oplost. Daarna storten we ons ook graag op de uitvoering; er is tenslotte maar weinig leuker dan een mooi verhaal mogen vertellen.
Een scherp contentplan, zodat je weet welke richting je op moet en je consistent content kunt maken.
Sterke content op basis van jouw merk-DNA en de door ons uitgewerkte klantprofielen en waardeproposities.
Voor iedere contentvorm een specialist in huis: webpagina’s, blogs, social posts, interviews, SEO-content, infographics, animaties, banners en veel meer.
Constante content-check op basis van data, zodat we kunnen bijsturen waar nodig.
Jaren geleden was “je moet een contentkanon” zijn een gevleugelde uitspraak in de online marketing. Het idee was: als je maar continu content de wereld in slingert, dan blijft er vanzelf iets hangen bij je doelgroep.
Inmiddels weten we dat dat onzin is: je wil juist mikken op de roos. Heel bewust content maken die iets losmaakt bij je ideale klant en dat plaatsen op een platform waar die persoon je content gaat vinden. Bij Steets pakken we contentmarketing daarom gericht aan: we starten met het maken van een contentstrategie. Dat doen we zo:
Klantprofielen opstellen: wie zijn je ideale klanten? Voor ieder type klant maken we een profiel met daarin diens demografische gegevens, interesses, motivaties, problemen en veel meer. Zo kunnen we content maken die perfect aansluit op wie je ideale klant is.
Waardepropositie formuleren: hoe sluit jouw aanbod aan bij het probleem van je klant? Kortom, hoe los jij het probleem op? Dit vertaalt zich later naar content die duidelijk laat zien wat jouw toegevoegde waarde is.
Contentstrategie en -kalender: op basis van de klantprofielen en waardepropositie bepalen we welk type content past bij jouw doelen en je klanten. Het kan zijn dat jij je klanten het best bereikt met luchtige content op je Instagramprofiel, terwijl een andere ondernemer meer gebaat is bij blogs met diepte-interviews. Alle content die we bedenken, gieten we in een kalender. Hierin zie je in één oogopslag hoe de mix van content eruit ziet en wanneer we welke content plaatsen.
Wanneer de strategie staat als een huis, komt de uitwerking. Hiervoor hebben we een team van content marketeers, die nauw samenwerken met onze designers en online marketeers om content te maken die een snaar raakt. Zo zetten we de puntjes op de i voor je:
Copywriting: ieder woord wordt zorgvuldig gekozen, iedere alinea draagt bij aan het grotere verhaal. Schrijven is een vak en onze content marketeers weten dan ook als geen ander hoe ze jouw boodschap vertalen naar aansprekende, inhoudelijke copy.
Interviews: soms vraagt een verhaal om meer diepgang. Wil je je doelgroep aanspreken met expert-interviews of persoonlijke verhalen? We doen graag een interview, wat we vervolgens uitwerken in content die leest alsof je de geïnterviewde hoort praten.
Design: een beeld zegt meer dan duizend woorden. Daarom tillen we social content graag naar een hoger niveau met een passende visual (foto, video of animatie) en geven we blogs en webpagina’s meer body met mooie foto’s en infographics.
Je contentmarketing oppakken kan projectmatig, bijvoorbeeld als je content voor een campagne nodig hebt of je je website een make-over wil geven. Maar om consistent te zijn, is doorlopende contentmarketing de beste aanpak. Het liefst in combinatie met onder andere zoekmachinemarketing, social mediamarketing en online advertising om je inspanningen te versterken. Zo blijf je voorop lopen in een constant veranderende markt.