Als je keihard werkt aan je marketing, wil je ook weten wat je inspanningen opleveren. Data-analyse maakt mogelijk waarvan je bij offline marketing alleen maar kunt dromen: je krijgt inzicht in wie je volgers en bezoekers zijn, welke ‘route’ ze nemen op je website, of ze op je calls to action klikken en veel meer. Op basis van die gouden informatie kun je je tijd en budgetten nog effectiever inzetten.
Daarom duiken onze online marketeers vanaf moment 1 in je data. Ze stellen je analytics in, meten op vaste momenten de resultaten en geven je op basis daarvan gericht advies, zodat je je activiteiten kunt bijsturen. Is je campagne uitgevoerd, dan spitten we de cijfers van de ingezette middelen door, leggen we verbanden en zetten we de data af tegen de bestaande benchmarks. Zo heb je meteen duidelijk welke online acties succesvol waren en op welke punten een andere aanpak nodig is. Want in dit geval geldt: resultaten uit het verleden bieden een extra kans op succes in het heden.
Data uit verschillende bronnen: GA4, Clarity, Looker Studio, Hotjar en meer
Duidelijke interpretaties van de data en praktische adviezen
Meekijken in je eigen online dashboard, met KPI’s
De perfecte input voor je nieuwe marketingplannen
Wat voor informatie kun je nou uit je analytics halen? Flink wat: onze marketeers kunnen bijvoorbeeld zien of je campagnes effect hebben: kreeg je meer bezoekers? Kwamen die binnen via de verwachte kanalen? En horen de bezoekers wel bij je beoogde doelgroep? Zo achterhaal je of je op de juiste plek adverteert en of je advertenties aansluiten bij je doelgroep.
Ook het gedrag van je bezoekers kunnen we analyseren. Hoe lang blijven ze op je landingspagina, welke tekst lezen ze en welke niet? En de grote vraag: klikken ze wel op je calls to action? Op basis daarvan kun je je landingspagina optimaliseren, zodat je het je doelgroep nog makkelijker maakt om actie te ondernemen.
Of je ons nu inhuurt als aanvulling op je marketingafdeling of om jouw marketingafdeling te zijn, je profiteert steets van onze ervaring. Onze online marketeers geven je de nodige data op een presenteerblaadje, geanalyseerd en geïnterpreteerd. Zo zie je in één oogopslag wat je marketinginspanningen opleveren en hoe je het rendement van je website of campagnes kunt verhogen.