Een dynamisch metaalbewerkingbedrijf dat geen uitdaging uit de weg gaat, verdient een merkpositionering en -identiteit die van het scherm af spatten. En waarin de medewerkers en machines de hoofdrol spelen. We gingen voor WE-Metal aan de slag.
WE-Metal weet prima hoe ze hun klanten verder helpen door middel van innovatieve metaalbewerkingstechnieken en een consistent hoge kwaliteit. Maar hoe vertel je dat goed aan de buitenwereld? Het bedrijf klopte aan bij Steets en samen gingen we plannen smeden om een nieuwe merkidentiteit en -positionering uit te werken, plus een frisse website en een strategisch marketingplan.
Allereerst brachten we in kaart wat WE-Metals ambitie is. Waar willen ze heen en hoe willen ze dat doen? Welke waarden passen bij het bedrijf en wat willen ze uitstralen? Nadat we dat helder hadden, konden we aan de slag.
Samen met WE-Metal gaven we hun merk een complete make-over. In het nieuwe design komen de twee grote pijlers van het bedrijf samen: hoge kwaliteit en de creativiteit om verbetering mogelijk te maken. De nieuwe slogan werd ‘enabling growth’, of ‘groei mogelijk maken’. We vulden het design aan met dynamische beelden van de machines en medewerkers en met teksten waaruit duidelijk de expertise van WE-Metal spreekt.
Algemeen directeur Johan Rigters zegt daarover:
De moderne machines en werkwijze van WE-Metal waren er al. Nu, na hun rebranding, is die moderniteit ook verwerkt in een passend merkverhaal. De kernwaarde van het bedrijf, ‘groei mogelijk maken’ komt duidelijk naar voren in al hun online en offline uitingen. Een greep uit de designs:
Als creative digital agency zijn we stevig geworteld in de online wereld, maar bij het bouwen van een sterk merk kun je niet om de offline middelen heen. En dus namen we ook WE-Metals visitekaartjes, briefpapier en alle andere fysieke uitingen onder handen. Zij kregen een nieuw jasje dat, net als de online middelen, naadloos aansluit op de nieuwe merkpositionering met een combinatie van strak design en frisse en diepe tinten blauw. De designers kozen voor die kleuren vanwege de associatie met stabiliteit, kwaliteit en vernieuwing.
En nu de grote vraag: hoe denken ze bij WE-Metal over hun nieuwe merkverhaal en -positionering? Johan Rigters: "We staan volledig achter het nieuwe design en de middelen zoals ze nu zijn. En onze nieuwe professionele uitstraling dwingt ons ook weer om als bedrijf extra stappen te zetten.” Een mooi resultaat! Dat de klanten WE-Metal inmiddels nóg beter weten te vinden, is wel duidelijk en is bovendien terug te zien in de websitecijfers: