Bij Wildlands Adventure Zoo ontdek je in één dag prachtige natuur en wilde dieren afkomstig uit verschillende werelddelen. Wij mochten die beleving vertalen naar een nieuwe website, inclusief vernieuwde ticketshop en gebruiksvriendelijke portals voor klanten en medewerkers. Samen met Wildlands en haar partners gingen we aan de slag en het eindresultaat… daar zijn we toch wel apetrots op! Bekijk hier wat we deden en lees wat er nog in de pijplijn zit.
Wildlands klopte bij ons aan met een duidelijk verzoek: help ons de conversie te verhogen. De dierentuin had op haar website veel aandacht besteed aan het overbrengen van de beleving, maar de usability bleef wat achter. Met als resultaat dat de conversies ook achterbleven. Een mooie uitdaging, waar onze designers en developers graag hun tanden in wilden zetten.
Hoe maken we de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk en stemmen we ‘m helemaal af op de klantreis? Allereerst mochten onze designers losgaan op die vraag. Ze ontwierpen een slim en aantrekkelijk webdesign op basis van de online strategie en huisstijl die er al lagen. Daarbij hielden we de beleving ook scherp op het netvlies, zodat websitebezoekers een mooi voorproefje krijgen van wat ze in het park staat te wachten.
Daarna gingen we aan de slag met de technische kant van de website en alle slimme integraties er omheen. Samen met de IT- en marketingteams van Wildlands en hun partners, waaronder De Haan, leverancier van het kassasysteem Elli, creëerden we een ideaal applicatielandschap voor de dierentuin. Dat ziet er zo uit:
Een volledig vernieuwd online ticketsysteem, inclusief B2B-bestelportals, voucher- en actiecode-modules én een koppeling met Elli en Buckaroo, zodat de ticketafhandeling loopt als een zonnetje.
Een gebruiksvriendelijk abonnementenportal, waarin abonneehouders en zakelijke klanten makkelijk en snel van alles kunnen regelen: van abonnementen verlengen, uitbreiden en opzeggen tot het aanmaken van actiecodes.
Een handig portal voor de front office, zodat zij hun werk nog beter en soepeler kunnen doen.
Portals voor data-analyse en integratie met SalesForce als CRM en marketingoplossing.
Hoe dat alles tot stand kwam? We bouwden de website in eerste instantie als MVP (minimal viable product). Een stevige basis, die we samen met Wildlands steeds verder uitbreiden met nieuwe functionaliteiten. Uiteraard op basis van slimme data-analyse en gebruikersonderzoek. Zo konden we het maximale uit de bestaande systemen halen en via middleware alle maatwerkwensen te realiseren.
Bij Wildlands begint de voorpret van een dagje dierentuin nu al op de website. Klanten kopen via het ticketsysteem in een paar clicks hun kaartje, waarna de tickets met QR-code zo in hun mailbox verschijnen. Natuurlijk geoptimaliseerd voor mobiel en je wallet, zodat je bij de entree snel door kunt. Wildlands kan makkelijk en snel upsell-mogelijkheden in het aankoopmenu toevoegen, zodat een parkeerkaart zo aan je entreeticket is toegevoegd. Ook het self-serviceportaal voor abonneehouders wordt goed gebruikt. En dat heeft zijn effect gehad op het aantal conversies.
En zijn we nu klaar? Absoluut niet! Onlangs ontwierpen we de werelden Jungola, Serenga en Nortica opnieuw, om zo de bijzondere wereldreis die Wildlands Adventure Zoo heet nog beter vorm te geven. Ook werken we nog aan diverse extra modules, zodat we de website en portals steeds beter kunnen maken. Één ding is zeker: in de nauwe samenwerking met Wildlands en haar partners blijven we elkaar uitdagen om samen een nog beter product neer te zetten.